ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းဧရိယာရွိ ေဒသခံအခ်ဳိ႕ကို ေျပာင္းေရႊ႕ေနရာ ခ်ထားေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။
ျမန္မာအထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒတြင္ ‘ဗဟိုအဖြဲ႕က ခြင့္ျပဳထားသည့္ေျမေပၚတြင္ လူေနအိမ္ေျခမ်ား၊ အေဆာက္အအုံမ်ား၊ လယ္ယာ ဥယ်ာဥ္ျခံေျမမ်ား၊ သီးပင္စားပင္မ်ား၊ စိုက္ခင္းမ်ားစသည္တို႔ကို ေျပာင္းေရႊ႕ ရွင္းလင္းေပးရန္ရွိပါက ယင္းတို႔ အား ေျပာင္းေရႊ႕ေနရာခ်ထားျခင္းႏွင့္ ေလ်ာ္ေၾကးေပးျခင္းတို႔အတြက္ ကုန္ က်စရိတ္မ်ားကို ရင္းႏွီးတည္ေဆာက္ သူ သို႔မဟုတ္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူက က်ခံရမည္။ ထို႔ျပင္ ေျပာင္းေရႊ႕ရသူ မ်ားအတြက္ မူလအဆင့္အတန္း ထက္ မနိမ့္က်ေစရန္ႏွင့္ ယင္းတို႔၏ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္မ်ား ျပည့္စုံေစရန္ ေဆာင္ရြက္ေပးရမည္။ သက္ဆိုင္ရာ စီမံခန္႔ခြဲမႈေကာ္မတီသည္အဆိုပါလုပ္ငန္းမ်ား အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ေစေရး အတြက္လိုအပ္သလို ညႇိႏိႈင္းေဆာင္ရြက္ ေပးမည္။” ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။
ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း၊ စက္မႈဇုန္နယ္ေျမႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းႏွင့္ ရထားလမ္းမ်ား ဆက္သြယ္တည္ေဆာက္ေရး ဆိုင္ရာစီမံကိန္းမ်ားအတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ထိုင္းႏိုင္ငံ တာ၀န္ရွိသူမ်ား ၾကား မူေဘာင္သေဘာတူ စာခ်ဳပ္ လက္မွတ္ေရးထိုးမႈမ်ားကို ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလ ၂ ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး အဆိုပါစီမံကိန္းမ်ားကို ႏွစ္ ၆၀ B.O.T (တည္ေဆာက္၊ ေမာင္းႏွင္၊ လႊဲေျပာင္း) စနစ္ျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္းျဖစ္ၿပီး သေဘာတူညီမႈမ်ား မူတည္၍ သက္တမ္းတိုးႏိုင္ေျခရွိေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါစီမံကိန္းတြင္ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္း၊ သေဘၤာတည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အေဆာက္အအံုမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ စက္မႈဇုန္ နယ္ေျမမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ေရနံဓာတုဆိုင္ရာ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား ထူေထာင္ျခင္း၊ ေရနံခ်က္စက္႐ုံ တည္ေဆာက္ျခင္း၊ သံမဏိစက္႐ုံ တည္ေဆာက္ျခင္း၊ လွ်ပ္စစ္စက္႐ုံ မ်ားတည္ေဆာက္ျခင္း၊ ထား၀ယ္-ဘန္ေကာက္ ကားလမ္းႏွင့္ ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ျခင္းႏွင့္ ကားလမ္း ႏွင့္ ရထားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ေရနံ ပိုက္လိုင္းသြယ္တန္းျခင္းလုပ္ငန္းမ်ား ပါ၀င္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းသို႔ ထိုင္းႏိုင္ငံမွ ဆက္သြယ္ေဖာက္လုပ္ထားသည့္ ေျမသားလမ္းမွာ ထား၀ယ္ ခ႐ိုင္ ေမတၱာၿမိဳ႕နယ္ခြဲ ေက်ာက္မဲေတာင္ေက်းရြာအထိ ေဖာက္လုပ္ၿပီး စီးၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဆိုပါေက်းရြာမွာ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕မွ အေရွ႕ဘက္မိုင္ ၃၀ ခန္႔အကြာတြင္ တည္ရွိေၾကာင္း၊ အဆိုပါလမ္းကို ထိုင္းႏိုင္ငံဘက္မွ စတင္ေဖာက္လုပ္ လာျခင္းျဖစ္ၿပီး ထား၀ယ္ၿမိဳ႕၏ တစ္ခုတည္းေသာ နယ္စပ္ထြက္ေပါက္ျဖစ္သည့္ ေမတၱာၿမိဳ႕နယ္ခြဲကို ျဖတ္သန္းေဖာက္လုပ္ထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ အဆိုပါ လမ္းႏွင့္အတူ ရထားလမ္းႏွင့္ ေရနံ ပိုက္လိုင္းပါ ေဖာက္လုပ္၊ သြယ္တန္း သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
စီမံကိန္းမ်ားကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ ရ ရွိခဲ့သည့္ Itlian Thai Development Public Co.,Ltd သည္ စီမံကိန္းမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္အတြက္ သင့္ေတာ္သည့္ စီးပြားဖက္မ်ားကို ဖိတ္ေခၚသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ စီမံကိန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ စီမံကိန္းတစ္ခုခ်င္းစီ၏ အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္မ်ားကို အေျခခံၿပီး အဆင့္ဆင့္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
စီမံကိန္းမ်ားကို အဆင့္ သံုးဆင့္ ခြဲျခားထားၿပီး ၁၀ႏွစ္အတြင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြား မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းတြင္ ေတာင္ပိုင္းဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ေျမာက္ပိုင္း ဆိပ္ကမ္းႏွစ္ခုရွိၿပီး ဆိပ္ခံတံတား ၂၂ ခုတြင္ တန္ခ်ိန္ ၂၀၀၀၀ မွ ၅၀၀၀၀ ရွိ သေဘၤာစင္းေရ ၂၅ စင္း တစ္ၿပိဳင္တည္း ဆိုက္ကပ္ႏိုင္ကာ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ကုန္စည္မက္ထရစ္ တန္သန္း ၁၀၀ ခန္႔ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ အဆိုပါစီမံကိန္းမ်ားအတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ရွစ္ ဘီလ်ံမွ် ကုန္က်ႏိုင္သည္ဟု ခန္႔မွန္းထားသည္။
source: http://www.weeklyeleven.com/index.php?option=com_content&view=article&id=8931:2011-06-15-09-52-24&catid=45:2009-11-10-07-45-41&Itemid=113