ျမ၀တီ-ေကာ့ကရိတ္ အဆင္းလမ္းကုိ ဇြန္လ အတြင္းက ေတြ႔ရစဥ္ |
''ၿပီးခဲ့တဲ့အပတ္က ထိုင္းလုပ္ငန္းရႇင္ေတြ ၿမိတ္-ထား၀ယ္ဘက္ကို ေရာက္လာၿပီး ဒီက လုပ္ငန္းရႇင္ေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးခဲ့တယ္။ သူတို႕ဆီက ထုတ္ကုန္ေတြ တင္ပို႕ခ်င္တဲ့ကိစၥေတြ အျပင္ ကုန္သြယ္မႈေတြ၊ ၿမိတ္၊ ထား၀ယ္ဘက္မႇာ စက္႐ံုေတြ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံခ်င္တဲ့ကိစၥေတြ ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႕ အထူးစိတ္၀င္စားတဲ့ အခ်က္က ေမာ့ေတာင္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းပါ။ အဲဒီ နယ္စပ္ထြက္ေပါက္ကို ကုန္သြယ္ေရးစခန္း ဖြင့္လႇစ္ၿပီး ကုန္သြယ္မႈေတြ လုပ္ခ်င္တာပါ။ တနသၤာရီတိုင္း ေဒသႀကီးဘက္မႇာက လက္ရႇိ ေရလမ္းခရီးႏႇင့္ပဲ ကုန္သြယ္မႈေတြ လုပ္ေနေသးၿပီး ကုန္းလမ္းခရီးမႇာေတာ့ မရႇိေသးပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီမႇာ ေရလမ္းေရာ၊ ကုန္းလမ္းပါ လုပ္ႏိုင္တဲ့ အေနထားေတြ ရႇိတဲ့အတြက္ တျခား ေဒသမ်ားနဲ႔ စာရင္ေတာ့ အားသာခ်က္ေတြ ရႇိေနပါတယ္''ဟု ၿမိတ္ၿမိဳ႕မႇ ေရလုပ္ငန္းရႇင္ တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျမ၀တီ ကုန္သြယ္ေရး ရပ္နားထားၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေရထြက္ပစၥည္း တခ်ဳိ႕မႇာ ၿမိတ္ဘက္မႇတစ္ဆင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးျဖင့္ တင္ပို႔လာေနရေၾကာင္း သိရသည္။ ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး အေနျဖင့္ ယခု လက္ရႇိတြင္ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ ကုန္သြယ္ေရးစခန္း ေလးခု ဖြင့္လႇစ္ထားရႇိၿပီး တာခ်ီလိတ္နယ္စပ္ ကုန္သြယ္မႈစခန္း (၁၉၉၆ ဧၿပီလ ၁၆)၊ ေကာ့ေသာင္း နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈ စခန္း (၁၉၉၆ ဇြန္လ ၁)၊ ျမ၀တီ နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈ စခန္း(၁၉၉၈ စက္တင္ဘာလ ၁၆)၊ ၿမိတ္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈ စခန္း (၁၉၉၉ ဇူလိုင္လ ၁)တို႔ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ အဆိုပါ စခန္းမ်ား အျပင္ နယ္စပ္ထြက္ေပါက္မ်ား အေနျဖင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံႏႇင့္ ကုန္သြယ္မႈ ျပဳလုပ္ရာတြင္ ေမတၲာနယ္စပ္ႏႇင့္ ေမာ့ေတာင္နယ္စပ္မ်ားမႇာ အေရး ပါလာႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။
''ယခုလက္ရႇိ ေမာ့ေတာင္ကို ပုဂၢလိက ကုမၸဏီတစ္ခုကေန ေဖာက္လုပ္ေနတယ္။ ေမာ့ေတာင္မႇာလည္း ေဒသခံေတြရဲ႕ တစ္ႏိုင္တစ္ပိုင္ ေရာင္းခ်တဲ့ စေနေစ်းေလးေလာက္ကိုပဲ အားကိုးေနရတယ္။ လမ္းပန္း လံုျခံဳမႈ ေကာင္းရင္ေတာ့ ဒီေနရာေတြက ေန႔ခ်င္း ေရာက္ႏိုင္တဲ့ ေနရာေတြပါ''ဟု ကုန္သည္တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
ၿမိတ္မႇ ေမာ့ေတာင္နယ္စပ္သို႕ ခရီးမႇာ မိုင္ ၁၂၀ ေက်ာ္ ရႇိၿပီး တနသၤာရီမႇ မိုင္ ၇၀ ေက်ာ္ရႇိကာ လမ္းမႀကီးမ်ားကို အဆင့္မီ ေဖာက္လုပ္ၿပီးပါက ၿမိတ္မႇေမာ့ေတာင္သို႔ နာရီပိုင္း အတြင္း ခရီးေပါက္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ရႇိ
ေမတၲာလမ္းမႇာ ထိုင္းႏိုင္ငံ ကန္ခ်နာဘူရီႏႇင့္နီးၿပီး ၿမိတ္ၿမိဳ႕ရႇိ ေမာ့ေတာင္လမ္းမႇာ ထိုင္းႏိုင္ငံရႇိ ပရာခြၽတ္ကရိခံႏႇင့္ နီးေၾကာင္း သိရသည္။