Wednesday, September 18, 2013

ထား၀ယ္ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္း ေလ်ာ္ေၾကးမရေသးသူမ်ား ကားလမ္းပိတ္ဆို႔ ဆႏၵျပ

ထိုင္း-ျမန္မာ ထား၀ယ္ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းသို႔ ဆက္သြယ္ ထားေသာ ကန္ခ်နဘူရီ-ထား၀ယ္ ကားလမ္း ေဖါက္လုပ္ေရးတြင္ သိမ္းဆည္းထားသည့္ ၿခံေျမ မ်ားအတြက္ ေလ်ာ္ေၾကး မေပးသျဖင့္ ေဒသခံ ေက်းရြာ (၇) ရြာမွ နစ္နာသူမ်ား ကားလမ္းပိတ္ဆို႔ၿပီး ရက္အကန္႔အသတ္ မရွိ ဆႏၵျပေန သည္ကို KNU တပ္မဟာ (၄)မွ သြားေရာက္ ေျဖရွင္း ခဲ့ရ သည္ဟု အတြင္းေရးမွဴး ပဒို႕ေသာသီေဖက ဆိုပါသည္။


“ နစ္နာသူ ၁၈၀ ခန္႔ ရွိတဲ့ အထဲမွာ  ၁၀၀ ကိုေတာ့ ေလ်ာ္ ေၾကး ရျပီးပါျပီး၊ က်န္တဲ့ (၈၀) ခန္႔ အခုထိ မရေသးဘူး။ ျပီးေတာ့ ေပးပံုေပးနည္း ကလည္း အႀကိမ္တရာ နီးပါးေလာက္ ေပးျပီးေတာ့ တခါေပးရင္ နဲနဲဘဲ ေပးတတ္တယ္။ အဓိပၸါယ္ကေငြ ဆယ္သိန္း ရတဲ့ သူကို တႀကိမ္လွ်င္ က်ပ္တေသာင္းႏွဳန္း ေလာက္ဘဲ လာလာေပး ေနေတာ့ အဓိပၸါယ္ကို မရွိတာ။ ဒါ ေၾကာင့္ ဆႏၵျပၾကတာ ျဖစ္တယ္” ဟု ဆိုပါသည္။

ထား၀ယ္ - ကန္ခ်နပူရီ အေ၀းေျပး ကားလမ္း ေဖာက္လုပ္မႈ စီမံကိန္းကို  ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ကတည္းက စတင္ကာ အီတာလွ်ံ-ထိုင္း ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ အမ်ားပိုင္ ကုမၼဏီ လီမိတက္ (Italian-Thai Development PCL-ITD) က ေဖါက္လုပ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ကုမၸဏီ၏ တနသၤာရီတိုင္း ထား၀ယ္ ခရိုင္ ေမတၱာျမိဳ႕နယ္ခြဲ လမ္းေၾကာင္းသည္ အရွည္ ၁၃၂ ကီလိုမီတာ ရွိျပီး မိုင္တိုင္ (၄၀) မွ (၇၀) ၾကားရွိ ကုမၸဏီ စခန္းခ်င္း သြားလာသည့္ လမ္းေၾကာင္းကို ေဒသခံ မ်ားက သစ္တံုး၊ ၀ါးလံုး မ်ားျဖင့္ ပိတ္ဆို႔ ထားျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ထား၀ယ္ ေဒသ ဖြ႔ံျဖိဳး တိုးတက္ေရး အဖြဲ႔ ညိွနွုိင္းေရးမွဴး ဦးသန္႔ဇင္က ဆိုပါသည္။

ဤျပသနာ ျဖစ္လာ ရျခင္းမွာ အီတလ်ံထိုင္း ကုမၸဏီသည္ ေဒသခံ မ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ႏိုင္ရန္ ယခင္က ၾကားခံ အဖြဲ႔ ဖြဲ႔စည္း ထားပါသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ယင္းၾကားခံ အဖြဲ႕ကို ျဖဳတ္လိုက္ ၿပီးေနာက္ ကုမၸဏီနွင့္ ျပည္သူၾကား ယခုကဲ့သို႔ ထိပ္တိုက္ ျပသနာ ျဖစ္လာ ရျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆိုပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ထိုျပသနာကို ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္ ကုမၸဏီနွင့္ျပည္သူၾကားဆက္သြယ္ရန္ အတြက္ ထား၀ယ္ ခရိုင္ ေမတၱာျမိဳ႕နယ္ ခြဲမွ ကမြန္းကြယ္ ေဒသမွဴး KNU ကိုယ္စားလွယ္ ပဒို႔ဖေလာစိုး၀င္း အားခန္႕ထားရန္ သေဘာတူ ညီခ်က္ ရရွိခဲ႔သည္ ဟု ဆိုပါသည္။

“ကုမၸဏီ ကေတာ့ မနွစ္က စာရင္း အတိုင္း (၃၈) ေယာက္ပဲ ေပးဖို႔ က်န္တယ္လို႔ ေျပာတယ္။ က်န္ (၄၀) ေက်ာ္ ကိုေတာ့ သူတို႔ စာရင္းမွာ ထည့္မထားဘူး။  အဲဒီေတာ့ ျဖစ္လာ တာက ဘယ္သူမွ ေလ်ာ္ေၾကး မရေသးတဲ႔ ျခံရွင္ (၈၀) ေက်ာ္ကေန အခုလို လမ္းပိတ္ဆို႔ ထားလိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ဆိုပါသည္။

ေလ်ာ္ေၾကးေပးသည့္ စနစ္ကို ျပန္ၾကည့္ လွ်င္လည္း ၂၀၁၀ မွ ၂၀၁၃ အထိ အရစ္က်  အႀကိမ္ေပါင္း (၁၁၁)ၾကိမ္ေပးခဲ့ေၾကာင္း၊  အပင္အမ်ဳိးအစားအလုိက္ေစ်းနွဳန္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေပး ခဲ့သည္ဟုဆုိပါသည္။

ဤကဲ့သို႔ လမ္းပိတ္ဆို႔ ထားသည္ ဆိုေသာ္လည္း အေရးေပၚ ကိစၥ၊ ရိကၡာ ပို႔ရန္ ကိစၥ ၊  အျခား စခန္းနွင့္ ဆက္သြယ္ရန္ အတြက္ကိုမူ ခြင့္ျပဳ ထားပါသည္။ ျပသနာကိုလည္း လာမည့္ စက္တင္ဘာလ (၂၈) ရက္ေန႔ မတိုင္ခင္ ေျဖရွင္းေပးရန္ ေဒသခံမ်ားက ေတာင္းဆို ထားသည္ဟု အတြင္းေရးမွဴး ပဒို႕ေသာသီေဖက ဆိုပါသည္။

အကယ္၍ လိုက္နာျခင္း မရွိပါက ၄င္းတို႔ေျမေပၚတြင္ ျခံခတ္ျပီး သီးႏွံမ်ား ျပန္လည္ စိုက္ပ်ဳိး ေတာ့မည္ဟု ကုမၸဏီကို တင္ျပ ထားပါသည္။

အီတာလ်ံထိုင္း ကုမၸဏီသည္ ၂၀၁၀ လမ္းေဖာက္ လုပ္ျခင္း စီမံကိန္းတြင္ ေဒသခံ ရြာသားမ်ားအား ႀကိဳတင္ အေၾကာင္း ၾကားျခင္း မရွိပဲေမတၱာ၊ ကေထာင္းနီ၊ ကလက္ႀကီး၊ သျဗဳေခ်ာင္း၊ ပ်ဥ္းသားေတာ၊ ေရပုတ္၊ သစ္ကတိုး ေက်းရြာ မ်ား၏ အသက္ေမြး ၀မ္းေၾကာင္း ျဖစ္သည့္ ကြမ္းသီးၿခံ၊ ရာဘာၿခံမ်ားနွင့္ သီဟုိၿခံ ဥယ်ာဥ္မ်ားကုိပါ ပ်က္စီးေစခဲ့သည္ဟု ရြာသားမ်ားေျပာျပခ်က္အရသိရသည္။

ဤအတြက္ ေလ်ာ္ေၾကး ေပးမည္ဟု ကတိျပဳ ထားေသာ္လည္း ယေန႔ အခ်ိန္ထိ ၿခံရွင္ (၈၀) ေက်ာ္မွာ ေလ်ာ္ေၾကး မရရွိခဲ႔ ေသးေၾကာင္း ဆိုပါသည္။ တကယ္မွာမူ ေလ်ာ္ေၾကး ရသည့္ေငြႏွင့္ ပ်က္စီး မွဳမ်ားမွာ မတန္ေၾကာင္း ဆႏၵအရ ဆံုးျဖတ္ ရမည္ ဆိုပါက ကားလမ္း ေဖါက္မွဳကိုပင္ လက္မခံေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက ဆိုပါသည္။