Wednesday, August 3, 2011

ထား၀ယ္ကဲ့သို႔ ဆိပ္ကမ္းစီးပြားေရးဇုန္မ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးလာလွ်င္ IMO ၏ ဥပေဒျပဳ စည္းမ်ဥ္းမ်ားအား လိုက္နာႏိုင္မွသာ ႏိုင္ငံရွိဆိပ္ကမ္းမ်ားႏွင့္ လူထုအား အလံုးစံုကာကြယ္မႈ ျပဳႏုိင္မည္ဟု သိရ

ထား၀ယ္ကဲ့သို႔ အထူးစီးပြားေရးဇုန္မ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးလာလွ်င္ IMO (International Maritme Organization) ၏ ျပ႒ာန္းထားေသာ ဥပေဒျပဳစည္းမ်ဥ္းမ်ားကို ႏိုင္ငံတကာ ဆိပ္ကမ္းႀကီးမ်ား နည္းတူ လိုက္နာႏိုင္မွသာ ႏိုင္ငံရွိဆိပ္ကမ္းမ်ားႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္ရွိ လူထု အတြက္ပါ ကာကြယ္မႈျပဳႏုိင္မည္ဟု Logistics  and Supply Chain Management  မွ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း စီးပြားေရးဘာသာ သင္ၾကားသူ ဆရာဦးေက်ာ္မ်ဳိး၀င္းက ဆိုပါသည္။

“ထား၀ယ္နည္းတူ ေနာင္မွာ ႏိုင္ငံက Busy Ports ေတြ ရွိလာတာနဲ႔အမွ် ကိုယ့္ဆိပ္ကမ္းကို တန္ခ်ိန္ သံုးေသာင္း၊ ေလးေသာင္း ၀င္လာမယ့္ သေဘၤာႀကီးေတြ ေရာက္လာမယ္။ သူတို႔ရဲ႕ cargos  ေတြဟာလည္း မ်ဳိးစံုပါမယ္။ ဥပမာ ဆီတင္ သေဘၤာႀကီးေတြ လာမယ္။ ဆိပ္ကမ္းရဲ႕ေရျပင္မွာ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ဖိတ္စင္တာေတြ ရွိလာမယ္ဆို နစ္နာမႈရွိမွာ ဆိပ္ကမ္းပတ္၀န္းက်င္ ေရထု နဲ႔ေနထိုင္သူေတြပဲေလ။ အဲဒီလိုျဖစ္စဥ္ေတြကို ကာကြယ္ဖို႔ IMO ရဲ႕ဥပေဒ ျပဳျပ႒ာန္းခ်က္ေတြကို ႏုိင္ငံမွာအသက္သြင္း သေဘာတူညီထားဖို႔ လိုလာၿပီ” ဟု အၾကံေပးပုဂၢိဳလ္ဦးေက်ာ္မ်ဳိး၀င္း ကဆက္လက္၍ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

ဆိပ္ကမ္းဇုန္မ်ားထဲမွ ထား၀ယ္သည္ ႏိုင္ငံတကာရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ မ်ားစြာျဖင့္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ျဖစ္ လာမည့္ အလားအလာမ်ားေၾကာင့္ ႏုိင္ငံႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြသည့္ ဥပေဒမ်ားျပ႒ာန္းျခင္း၊ ႏုိင္ငံတကာ ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေစမည့္ ဆိပ္ကမ္းဥပေဒမ်ားကိုလည္း မွီျငမ္း လက္ခံျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္သင့္ၿပီဟုဆီြဒင္ ၌ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း စီးပြားေရးျဖင့္ မဟာဘြဲ႕ရယူထားသူက ရွင္းျပခဲ့ပါ သည္။

“ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ IMO ရဲ႕ဥပေဒ ေတြကို သေဘာတူလက္မွတ္ ေရးထိုးထားတာ သေဘၤာသားနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြသာ အမ်ားဆံုးျဖစ္တယ္။ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း စီးပြားေရးနဲ႔ဆိုင္တဲ့ ဥပေဒေတြကေတာ့ နည္း ေနေသးတယ္။ အခုလို Ports ႀကီးေတြနဲ႔ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ေတြ ရွင္သန္ဖြံ႕ၿဖိဳးလာရင္ေတာ့ ေနာင္ျဖစ္ လာမယ့္ Risks ေတြကို ထည့္စဥ္းစားဖို႔အတြက္ ကာမိတဲ့ဥပေဒဆိုတာ ရွိကို ရွိသင့္တယ္”ဟု ၎ကျဖည့္စြက္ ေျပာျပခဲ့ပါသည္။

ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္လူထု၏ အက်ဳိးစီးပြားလံုျခံဳစိတ္ခ်မႈရွိေစရန္ ကာမိေစေသာ IMO ၏ဥပေဒ ကို လိုက္နာက်င့္သံုးရန္ သေဘာတူညီ ခ်က္ျပဳမည္ ဆိုပါက ႏုိင္ငံအေနျဖင့္ ႏွစ္စဥ္ ထည့္၀င္ေၾကး ေပးေဆာင္ရမည္ဟု သိရသည္။

“အခုလို ႏိုင္ငံတကာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြလာဖို႔ သူတို႔ေတြအတြက္ ဒီဘက္က မက္လံုးလိုျဖစ္ေစမယ့္ အရာေတြနဲ႔ လမ္းဖြင့္ထားေပးဖို႔ လိုတယ္။ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေတြက ကိုယ္သြားခ်င္တဲ့ဟာကိုပဲ ဖက္တြယ္ထားလို႔ မရပါဘူး။ သူတို႔ဘာလုပ္ခ်င္တာလဲ ဆိုတာ လမ္းဖြင့္ေပးရင္း သင္ယူသြားရမယ္။ အခုလို ထား၀ယ္စီးပြားေရး ဆိပ္ကမ္း ဇုန္ျဖစ္ထြန္းလာျခင္း အေပၚမွာ ႏိုင္ငံတကာက ၀င္လာတာကိုလမ္းဖြင့္ေပးရင္း ဥပေဒနဲ႔ ထိန္းကြပ္တည့္မတ္ထားဖို႔လည္း လိုပါတယ္”ဟု  Logistics  and Supply Chain Management မွ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း စီးပြားေရးဘာသာ သင္ၾကားသူ ဆရာက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

ယခုအခါ ထား၀ယ္ဆိပ္ကမ္း စီးပြားေရးဇုန္သို႔ စိတ္၀င္စားၾကေသာ ႏိုင္ငံတကာမွ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား မ်ားစြာရွိေနရာ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ စီးပြားေရးလုပ္ကြက္ အမ်ားဆံုးရွိသည့္ ႏုိင္ငံတစ္ခုအျဖစ္ ၎တို႔ လက္ခံယူဆထားၾကသည္ဟု ထား၀ယ္ဆိပ္ကမ္း၏ စက္မႈလုပ္ငန္းတစ္ခုမွ အတိုင္ပင္ခံက ေျပာျပခဲ့ပါသည္။

Source: http://news-eleven.com/index.php?option=com_content&view=article&id=9635:-imo-&catid=42:2009-11-10-07-36-59&Itemid=112