Wednesday, May 30, 2012

ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းမွ ထိုင္းႏုိင္ငံ ကန္ခ်နာပူရိအထိ ဆက္သြယ္မည့္ ေလးလမ္းသြားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေနမႈေၾကာင့္ တနသၤာရီ႐ိုးမ ေတာင္ေၾကာတစ္ေလွ်ာက္ သစ္ေတာျပဳန္းတီးမႈ ျမင့္တက္လာ

တနသၤာရီ႐ိုးမ ေတာင္ေၾကာ၌ လမ္းေဖာက္လုပ္ေနမႈမ်ားကို ေတြ႔ရစဥ္
 ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ထိုင္းႏုိင္ငံ ကန္ခ်နာပူရိအထိ ဆက္သြယ္မည့္ ေလးလမ္းသြားလမ္းေဖာက္ လုပ္ရာ၌ တနသၤာရီ႐ိုးမေတာင္တန္း မ်ားကုိ ျဖတ္သန္းေဖာက္လုပ္လ်က္ ရွိေသာေၾကာင့္ တနသၤာရီ႐ိုးမ ေတာင္ေၾကာတစ္ေလွ်ာက္ သစ္ေတာျပဳန္းတီးမႈမ်ား ျမင့္တက္လာေၾကာင္း သိရွိရသည္။

အဆိုပါ ေလးလမ္းသြားလမ္း စီမံကိန္းကုိ ၂၀၁၅ခုႏွစ္တြင္အၿပီး ေဖာက္လုပ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊  လက္ရွိတြင္ အဆိုပါေလးလမ္းသြား စီမံကိန္း၏ လမ္းအူေၾကာင္း ေဖာက္လုပ္မႈၿပီးစီးေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ရွစ္လမ္းသြားလမ္းအထိ တိုးခ်ဲ႕ေဖာက္လုပ္သြားရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္းလည္း သိရွိရသည္။

“ကြၽန္ေတာ္ အဲဒီေနရာကို ေရာက္ခဲ့တာ ၿပီးခဲ့တဲ့ေဖေဖာ္၀ါရီလကပါ။ ဒီလမ္းေဖာက္မႈက ခုခ်ိန္မွာ လမ္းအူေၾကာင္းအဆင့္ ၿပီးေနၿပီ။ တနသၤာရီေတာင္တန္းေတြကို cut လုပ္ၿပီးေဖာက္ေနတဲ့ ဒီလမ္းမွာေတာင္ ၿဖိဳလို႔ရတဲ့ ေျမစာေတြကို တနသၤာရီ ျမစ္ကမ္းပါးေပၚကိုသြန္ခ်တယ္။ အဲဒီ ေတာင္ၾကားထဲမွာ တနသၤာရီျမစ္က စီးေနေတာ့ ျမစ္ထဲသြန္ခ်တယ္။ လမ္းအူေၾကာင္းအဆင့္မွာတင္ ျမစ္ထဲကို ဒီေလာက္သြန္ခ်ေနရင္ ေလးလမ္းသြား၊ ရွစ္လမ္းသြားလမ္း ေဖာက္လုပ္ခ်ိန္မွာ တနသၤာရီျမစ္ဟာ ေကာသြားႏုိင္တဲ့ အေနအထားမ်ဳိး ရွိေနပါတယ္” ဟု ခ်ဴလာေလာင္ကြန္း တကၠသိုလ္မွ သုေတသီတစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးေဇာ္ေအာင္က ေျပာျပခဲ့သည္။

လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး အေနျဖင့္မူ ထား၀ယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စက္မႈဇုန္နယ္ေျမႏွင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံ ကန္ခ်နာပူရိသို႔ သြယ္တန္းေဖာက္လုပ္မည့္ ၁၀၅မိုင္အရွည္ရွိ ရွစ္လမ္းသြား စူပါဟိုက္ေ၀း ကားလမ္းပါ၀င္ေၾကာင္း၊ အလားတူ ရထားလမ္း၊ ဓာတ္အားလိုင္းမ်ား၊ ေရနံႏွင့္ သဘာ၀ဓာတ္အားလိုင္းမ်ား ပါ၀င္မည္ျဖစ္ၿပီး နယ္ျခား ၀င္ထြက္ဇုန္မ်ားလည္း ပါ၀င္ေၾကာင္း ႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး တည္ေဆာက္မႈဆိုင္ရာ စီမံကိန္းကို ႏွစ္ ၆၀ BOT (တည္ေဆာက္၊ေမာင္းႏွင္၊ လႊဲေျပာင္း) စနစ္ျဖင့္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

“ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ေတာင္ေၾကာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ သစ္ေတာျပဳန္းတီးမႈေတြနဲ႔ ရင္ဆုိင္ေနရေပမယ့္ တနသၤာရီ ႐ိုးမေတာင္ေၾကာ တစ္ေလွ်ာက္မွာ ေတာ့သစ္ေတာေတြရွိေနပါေသးတယ္။ ဒါေတြကိုထိန္းသိမ္း ထားသင့္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္အခု လက္ရွိထား၀ယ္ကေန ကန္ခ်နာပူရိအထိ ေဖာက္မယ့္ေလး လမ္းသြားလမ္း စီမံကိန္းေၾကာင့္ အခုဆိုရင္ တနသၤာရီေတာင္ေၾကာကို စခုတ္ေနကုန္ၿပီ။ လူငါးေယာက္စက္ ငါးလံုးနဲ႔ဒီလမ္းကို ေဖာက္ေနတာ။ ေဖာက္မယ့္လမ္းေၾကာကလည္း တနသၤာရီေတာင္ေၾကာကို ေကြ႔ပတ္ ေဖာက္မွာဆိုေတာ့ သေဘာက ဒီလမ္းေဖာက္မွပဲ ဒီသစ္ေတြကို ခုတ္လို႔ရမယ့္ သေဘာပါ။ ဒီလမ္းေဖာက္ၿပီးခ်ိန္မွာ တနသၤာရီေတာင္ေၾကာက သစ္ေတာေတြလည္း အကုန္လံုးကုန္သြားႏုိင္ပါတယ္။ အခုသစ္ခုတ္ေနတဲ့ ကုမၸဏီ ကို ဘယ္သူပိုင္မွန္းေတာ့မသိဘူး။ သစ္ခုတ္လာတဲ့ ကားမွာေတာ့ Dawai Princess Company လို႔ ေရးထားတာေတြ႕တယ္။ ဒါေတြကို စနစ္တက် မထိန္းသိမ္းႏုိင္ရင္ ဒီကအရင္းအျမစ္ေတြ အကုန္လံုး ကုန္ပါလိမ့္မယ္”ဟု ခ်ဴလာေလာင္ကြန္း တကၠသိုလ္မွ သုေတသီတစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးေဇာ္ေအာင္ က ေျပာျပခဲ့သည္။

ထို႔အတူ ထိုင္းႏုိင္ငံထုတ္ ဘန္ေကာက္ပို႔စ္ သတင္းစာတြင္ ထား၀ယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ႏွင့္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္မည့္ စီမံကိန္း ၂၀၃ ခုအတြက္ ကုန္က်စရိတ္ ထုိင္းဘတ္ ၃၁ ဘီလ်ံကုိ ထိုင္းအစိုးရအဖြဲ႕မွ ခြင့္ျပဳေပးလိုက္ေၾကာင္း ေရးသားေဖာ္ျပထားသည္ကို သိရွိရသည္။