ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္အတြက္ အီတာလ်ံ-ထုိင္း အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီ (Italian-Thai Development Public Company-ITD) အေနျဖင့္ ေငြေၾကးမလံုေလာက္၍ ထိုင္းအစိုးရမွ ၀င္ေရာက္ကူညီထားရေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
သို႔ေသာ္ ထုိင္းအစိုးရမွ ၀င္ကူညီေပးထားသည့္ ေငြပမာဏမွာ နည္းပါးလြန္းသည့္အတြက္ ေငြေၾကးထပ္မံ လိုအပ္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရွိရသည္။
ထပ္မံလိုအပ္သည့္ ေငြေၾကးအား ဂ်ပန္ႏိုင္ငံအစိုးရမွ ကူညီမည္ဟု ITD မွ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားထားၿပီး ဂ်ပန္အစိုးအရအေနျဖင့္လည္း ၎တို႔၏ သတ္မွတ္ေပးခ်က္မ်ားအတိုင္း ITD မွ လုိက္နာလုပ္ကိုင္ေပးမည္ဆိုပါက စိုက္ထုတ္ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ဂ်ပန္အစိုးရအေနျဖင့္ ITD အစား ITD အပါအ၀င္ ကုမၸဏီမ်ားစြာ ပါ၀င္ေသာ ယာယီပူးေပါင္းထားေသာ အဖြဲ႕အစည္း Consortium ကို ဖြဲ႔စည္းသြားရန္၊ ယင္းယာယီပူးေပါင္းထား ေသာ အဖြဲ႕အစည္း Consortium အေပၚ ႀကီးၾကပ္ေပးမည့္ အစိုးရအပါအ၀င္ သံုးဦး သို႕မဟုတ္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ပါ၀င္သည့္ Mechanism ရွိရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားထားသည္ ဟု ITD မွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေျပာၾကားသည္။
ဂ်ပန္အစိုးရမွ ေတာင္းဆိုသည့္အတိုင္း လုပ္ေပးႏိုင္ပါက ေငြေၾကးလိုအပ္ေနသည့္ ITD သို႔ ဂ်ပန္အစိုးရမွ ဘ႑ာေငြ အကူအညီေပးမည္ျဖစ္သည္ဟု ေျပာၾကားထားေၾကာင္း သိရသည္။
ယင္းသို႔ ဂ်ပန္ႏွင့္ ITD အၾကား ေျပာၾကားထားသည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း ျမန္မာ-ထုိင္း ႏွစ္ႏိုင္ငံအၾကား နားလည္မႈ ရွိရန္ လိုအပ္ေနေသးၿပီး နားလည္မႈရရွိမွသာ ဆက္လက္ေဆြးေႏြးရန္ အစီအစဥ္ရွိသည္ဟု သိရသည္။
ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းအား ITD မွ အေမရိကန္ဒၚလာ ၈ ဒသမ ၆ ဘီလ်ံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ စီးပြားေရးဇုန္အတြင္း ဆိပ္ကမ္း၊ လမ္း၊ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္ေပးစနစ္၊ စက္မႈဇုန္အပါအ၀င္ စီမံကိန္းေျခာက္ခုကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ . . .
ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းအား ITD မွ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၈ ဒသမ ၆ ဘီလ်ံ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ စီးပြားေရးဇုန္အတြင္း ဆိပ္ကမ္း၊ လမ္း၊ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္ေပးစနစ္၊ စက္မႈဇုန္အပါအ၀င္ စီမံကိန္းေျခာက္ခုကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။
၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေမလ ၁၉ ရက္ေန႔က စင္ကာပူႏိုင္ငံတြင္ က်င္းပသည့္ အာဆီယံႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးမ်ား အထူးအစည္းအေ၀းတြင္ ျမန္မာႏွင့္ထုိင္း ႏွစ္ႏိုင္ငံ ႏုိင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီးမ်ားမွ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္မည့္ အစီအစဥ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ နားလည္မႈစာခြၽန္လႊာ စတင္ေရးထုိးျခင္းျဖစ္သည္။
ယင္းေနာက္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၁၂ ရက္ေန႔တြင္ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ စက္မႈဇုန္တည္ေဆာက္ေရး၊ ကားလမ္းေဖာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ႏွင့္ ITD အၾကား နားလည္မႈစာခြၽန္လႊာ ေရးထိုးခဲ့သည္။
၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလ ၂ ရက္ေန႔တြင္ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ စက္မႈဇုန္၊ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ကားႏွင့္ ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ရန္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ႏွင့္ ITD တို႕အၾကား မူေဘာင္သေဘာတူစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ITD မွ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ Developer အျဖစ္ တာ၀န္ယူထားၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္အတြက္ Dewai Development Co.,Ltd ကို ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၁၆ ရက္ ေန႔တြင္ စတင္ဖြဲ႕စည္း လုပ္ကိုင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ITD အေနျဖင့္ Developer အေနျဖင့္ တာ၀န္ယူထားေသာ္လည္း စတင္လုပ္ကိုင္ၿပီး မၾကာမီအခ်ိန္၌ပင္ ရင္းႏွီးေငြေၾကး မလံုေလာက္သည့္ ျပႆနာျဖင့္ ရင္ဆိုင္ရၿပီး လုိအပ္ေငြအေပၚ ထုိင္းအစိုးရမွ ၀င္ကူခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္အျခမ္းမွ ပါ၀င္ခဲ့သူ Max Myanmar ကုမၸဏီ အေနျဖင့္လည္း အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံထားမႈမွ ျပန္လည္ႏုတ္ထြက္လိုက္ေၾကာင္း သိရသည္။