Tuesday, April 26, 2011

ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ႏွင့္ ေဒသခံတို႔အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေရာင္နီမ်ား ေတာက္ပလာ ႏုိင္မလား

(၂၂ - ၂၈ ၊ ၄ ၊ ၂၀၁၁)



ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္အျဖစ္ ပထမဆုံးေပၚထြက္လာမည့္ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ခံမ်ား၏ ခံယူခ်က္ အျမင္သည္ အေကာင္းအဆိုး ဒြန္တြဲ လ်က္ရွိေနေသာ္လည္း စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ႏွင့္ဆက္စပ္သည့္အျမင္မွာမူ ပိုမို ပြင့္လန္းလာေၾကာင္း ၿမိဳ႕ခံမ်ားက ျမန္မာတိုင္း(မ္)ႏွင့္ေတြ႕ဆုံစဥ္ ေျပာသည္။

တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီးၿမိဳ႕ေတာ္ ျဖစ္ေသာ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ မိုင္ ၃၈၀ ေက်ာ္ ကြာေ၀းျပီး ကပၸလီ ပင္လယ္ျပင္မွ ၁၈ မိုင္ခန္႔ ကြာသည့္ ေနရာတြင္ တည္ရွိသည္။

ထား၀ယ္သည္ ယခုတစ္ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း၌ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း ျပဳလုပ္မည္ဆိုသည့္သတင္းေၾကာင့္ အမ်ား၏ အထူးစိတ္၀င္စားမႈ တစ္မုဟုတ္ျခင္း ရရွိလာသည့္ေဒသ လည္းျဖစ္လာသည္။

အမွန္မွာ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းျပဳလုပ္မည္ဟု လ်ာထားသည့္ ေနရာသည္ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕တြင္ မဟုတ္ဘဲ ေရျဖဴၿမိဳ႕နယ္၊ နဘုလယ္ေဒသ တြင္သာ ျဖစ္သည္။

ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းဆိုသည့္ အမည္ထက္ ယခုအခါ ထား၀ယ္ အထူး စီးပြားေရးဇုန္စီမံကိန္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ကာ ထိုင္းႏိုင္ငံ အေျခစိုက္ အီတာလ်ံ ထိုင္းကုမၸဏီက ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ၿပီး ၎ကို ကူညီေထာက္ပံ့ရန္ အစိုးရဌာနမ်ား ပူးေပါင္း ပါ၀င္သည့္ အေထာက္အကူျပဳ အဖြဲ႕ကိုလည္း ယာယီဖြဲ႕စည္းထားရွိၿပီး ျဖစ္သည္။

သို႔ရာတြင္ နဘုလယ္ေဒသထက္ အမ်ား သိထား သည့္ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕သည္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား အေျခခ်ရန္ ကနဦး အဓိကက်ေသာ ေနရာျဖစ္လာ သျဖင့္ ေရရွည္အက်ဳိးအတြက္ ေမွ်ာ္ကိုးကာ အိမ္ျခံေျမရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ အပိုင္းတြင္ ယခုတစ္ႏွစ္တာအတြင္း အေျပာင္း အလဲႀကီး ျဖစ္လာေတာ့သည္။

ထိုအေျပာင္းအလဲေနာက္တြင္ ထား၀ယ္၌ ယခင္က မရွိခဲ့ဖူးေသာ အိမ္ျခံ ေျမေဈးကြက္တစ္ခု ကမန္းကတန္း ျဖစ္ေပၚလာသည္။ အိမ္ျခံေျမလုပ္ငန္းမွ လြဲၿပီး အျခားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းပိုင္း တြင္မူ သိသာထင္ရွားသည့္ အေျပာင္း အလဲမ်ား ျဖစ္ေပၚလာျခင္းမေတြ႕ရ ေသးေခ်။ သို႔ေသာ္ က်န္စီးပြားေရးႏွင့္ လူေနမႈ အဆင့္မ်ားလည္း တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ ေျပာင္းလဲလာေတာ့မည္ဟု ၿမိဳ႕ခံမ်ားက ေမွ်ာ္လင့္ ေနၾကျပီး အခ်ိန္ကာလ တိုေတာင္းေသးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚ လာႏိုင္ဖြယ္ရွိသည့္ အေနအထားကိုမူ တစ္ထစ္ခ်ေျပာဆို ႏိုင္ျခင္း မရွိေခ်။

"ေရနက္ဆိပ္ကမ္းဆိုတဲ့ဟာကို စတင္ၾကားတုန္းက ဘာမွန္း မသိဘူး။ ၿပီးေတာ့ ဆိပ္ကမ္းဆိုေတာ့ ကိုယ္သိသေလာက္ ေဗာတံတား ေတြ ဘာေတြ ေဆာက္မယ္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္လည္း အဲဒါလုပ္မယ္ဆိုတဲ့ နဘုလယ္ကမ္းေျခနားမွာ ဘာမွေတာင္ မရွိဘူး။ အခ်ိန္တို အတြင္းဆိုတာေတာ့ သိတာေပါ့ေနာ္။ အခုခ်ိန္ထိေတာ့ ထူးထူးျခားျခား အေျပာင္းအလဲဆိုတာ မေတြ႕ဘူး"ဟု ထား၀ယ္ၿမိဳ႕သား အသက္ ၂၅ ႏွစ္အရြယ္ ကိုလင္းရွိန္က ဆိုသည္။

သို႔ရာတြင္ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕သို႔ တ႐ုတ္ႏွင့္ ထိုင္းလူမ်ဳိးအ၀င္ အထြက္မ်ားျပားလာေၾကာင္း၊ ယခင္က ထား၀ယ္ၿမိဳ႕မွ ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ အလုပ္ သြားေရာက္လုပ္ကိုင္သူအခ်ဳိ႕လည္း ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာကာ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္း ေကာင္းမြန္မႈရွိမရွိ ျပန္လည္စုံစမ္း လာၾကသည္ဟုလည္း ၿမိဳ႕ခံမ်ားကဆိုသည္။

"ဧည့္သည္အ၀င္အထြက္မ်ားလာေတာ့ တည္းခိုခန္းတို႔ ဟိုတယ္တို႔ အဆင္ေျပလာသလို ဆိုင္ကယ္ကယ္ရီတို႔၊ သုံးဘီး တုတ္တုတ္ ေတြလည္း အလုပ္ျဖစ္လာတယ္။ တခ်ဳိ႕ဧည့္သည္ ေတြက နဘုလယ္ဘက္ကို ပုတ္ျပတ္ငွားၾကတယ္။ ေျမကြက္ေတြ သြားၾကည့္ တာေပါ့။ အဲလိုရရင္ တုတ္တုတ္ဆြဲရတာ အဆင္ေျပတယ္"ဟု သုံးဘီးတုတ္တုတ္ ဆြဲေနသူ ကိုဇင္ေမာင္ဦး က ဆိုသည္။

ထား၀ယ္ၿမိဳ႕၏ အဓိကစီးပြားေရးမွာ ေရာ္ဘာျခံ၊ သီဟိုဠ္ျခံ၊ ကြမ္းျခံမ်ားစိုက္ပ်ဳိးျခင္းႏွင့္ ေရလုပ္ငန္းမွာ အဓိကျဖစ္သည္။

သို႔ရာတြင္ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ခံ လူငယ္အမ်ားစုမွာ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘက္တြင္ အေထြေထြလုပ္သားမ်ားအျဖစ္ အလုပ္သြားေရာက္ လုပ္ကိုင္ၾကၿပီး ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းသတင္းေၾကာင့္ အလုပ္အကိုင္အေျခအေန အေျပာင္းအလဲ ရွိေကာင္း ႏိုးျဖင့္ ျပန္လည္သတင္းစုံစမ္းမႈ မ်ားလည္း လုပ္လာၾကေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက ဆိုသည္။

"ဟိုဘက္မွာ သြားလုပ္ရင္ တစ္ေန႔ကို က်ပ္ ၆,၀၀၀ ေလာက္ ရေတာ့ ဒီကေန သြားလုပ္ၾကတယ္။ ဒီမွာက အေထြေထြ လုပ္သား တစ္ေယာက္ ရတဲ့ေန႔တြက္ခက အမ်ားဆုံး ၄,၅၀၀ ေလာက္ပဲရတာေလ။ ဒါေပမယ့္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းဆိုတဲ့ အသံၾကားကတည္းက ဒီဘက္ကိုျပန္လာၿပီး လစာအေျခ အေန ျပန္လာေမးၾကတယ္။ ၾကားရသေလာက္ ဒီမွာ အေထြ ေထြ လုပ္သားေတြအတြက္လစာက က်ပ္ ၃,၅၀၀ ၀န္းက်င္ ေလာက္ပဲရေတာ့ မူလေနရာကိုပဲ ျပန္သြားၾကတယ္" ဟု ေျမာက္ရြာရပ္ကြက္မွ အသက္ ၃၀ အရြယ္ မေမေသာ္ က ဆိုသည္။

စီမံကိန္းသည္ ႏွစ္ရွည္ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လည္း အခ်ဳိ႕ေဒသခံမ်ားက ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးမႈႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ေကာက္ခ်က္ခ်ရန္ ေစာေနေသးသည္ဟုလည္း ဆိုၾကသည္။

"ပထမၾကားတုန္းကေတာ့ ဒီစီမံကိန္းစရင္ ေဒသခံေတြကို ဦးစားေပးၿပီး အလုပ္ေပးမယ္ ဆိုၿပီး ၾကားတယ္။ လုပ္ငန္းစကတည္းက ဒီရြာတစ္ေလွ်ာက္က အလုပ္သမား ၄၀၊ ၅၀ ေလာက္ပဲ ငွားတာပါ။ အခုေတာ့ ခဏရပ္ထားေတာ့ အဲဒီမွာ ထိုင္းေတြပဲရွိတယ္"ဟု နဘုလယ္ေဒသ၊ ထိန္ႀကီးေက်းရြာမွ ရြာလူႀကီးတစ္ဦးက ေျပာသည္။

"ေရရွည္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီေနရာက စီးပြားေရးေကာင္းလာမွာပဲ။ တခ်ဳိ႕ကလည္း ေရရွည္ကိုေမွ်ာ္ၿပီး ကိုယ့္ျခံကြက္ကေလးေတြကို မေရာင္းဘဲထားၾကတယ္။ ဒီထက္ပိုၿပီး ေကာင္းလာမလား ဆိုၿပီးေတာ့ေပါ့။ ဒီမွာ ျခံပိုင္တဲ့သူေတြက အနည္းဆုံး ငါးဧက ေလာက္ေတာ့ ပိုင္ၾကတယ္"ဟု ၎က ဆက္ေျပာသည္။

၎အေနျဖင့္ လက္ရွိအေနအထားကိုၾကည့္ၿပီး ထပ္မံ ေကာင္းမြန္လာမႈ ရွိမရွိဆိုသည္ကိုမူ ေျပာရန္ေစာေသးသည္ ဟုလည္း ေျပာသည္။

အေရွ႕ေတာင္အာရွတြင္ ကုန္ပစၥည္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးအတြက္ အခရာက်လာမည့္ အဆိုပါေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ထား၀ယ္ အထူးစီးပြားေရးစက္မႈဇုန္ စီမံကိန္းကို အေကာင္ အထည္ေဖာ္ရန္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ခန္႔ကပင္ အီတာလ်ံထိုင္း ကုမၸဏီက အခ်က္အ လက္မ်ား ေကာက္ယူခဲ့ၿပီးေနာက္ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလ ၂ ရက္ေန႔က ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ႏွင့္ လုပ္ငန္းသေဘာတူစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့သည္။

ထိုသို႔ခ်ဳပ္ဆိုၿပီးေနာက္တြင္ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရး ဇုန္ဥပေဒ ၿပီးခဲ့သည့္ေဖေဖာ္၀ါရီလအတြင္းက ထြက္ရွိလာရာ ထိုဇုန္အတြင္း အထူးဇုန္ႀကီးကိုးဇုန္ ပါ၀င္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း လည္း သိရသည္။ ယင္းဇုန္အတြင္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈျပဳလုပ္ႏုိင္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္း၊ စက္မႈလုပ္ငန္း၊ လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားႏွင့္ ဆက္စပ္၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ား၊ ေထာက္ပံ့ ပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား၊ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းမ်ား၊ အေ၀းေျပးလမ္းမႀကီးမ်ားႏွင့္ ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ျခင္းလုပ္ငန္းမ်ား၊ ျပည္တြင္းျပည္ပသို႔ေရနံႏွင့္ သဘာ၀ ဓာတ္ေငြ႕ တင္ပို႔ျခင္းႏွင့္ ေရနံႏွင့္သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕တင္ပို႔သည့္ပိုက္လိုင္း တည္ေဆာက္ျခင္းလုပ္ငန္းမ်ား ပါ၀င္မည္ျဖစ္သည္။

ထုိ႔အျပင္ ကုန္ပစၥည္းထုတ္လုပ္မႈလုပ္ငန္း၊ အဆင့္ျမင့္နည္းပညာ ျဖင့္ ထုတ္လုပ္မႈလုပ္ငန္း၊ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား၊ စိုက္ပ်ဳိးေရး၊ ေမြးျမဴ ေရးႏွင့္ ေရလုပ္ငန္း၊ သတၱဳပစၥည္းလုပ္ငန္းႏွင့္သစ္ေတာထြက္ပစၥည္း ထုတ္လုပ္မႈလုပ္ငန္းမ်ား စသည့္ထုတ္လုပ္မႈမ်ားကို အေျခခံ ေသာ လုပ္ငန္းမ်ား၊ ကုန္သြယ္ေရး၊ ေထာက္ပံ့ေရးႏွင့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး၊ ကုန္သိုေလွာင္ေရး၊ ဟိုတယ္ႏွင့္ခရီးသြားလာေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လူေနရပ္ကြက္မ်ား၊ အေျခခံအေဆာက္အအံု ျဖည့္ဆည္း ေထာက္ပံ့ေရးဌာနမ်ား၊ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္း ကာကြယ္သည့္ စိမ္းလန္းနယ္ေျမမ်ား၊ အနားယူ အပန္းေျဖစခန္းမ်ားစသည့္ ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ား၊ လမ္း၊ တံတား၊ ေလဆိပ္၊ ဘူတာ႐ုံ၊ ဆိပ္ကမ္း၊ လွ်ပ္စစ္၊ ဆက္သြယ္ေရး၊ ေရရရွိေရး၊ ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရး ႏွင့္ စြန္႔ပစ္ပစၥည္းမ်ား ထိန္းသိမ္း ေရး စသည့္ အေျခခံအေဆာက္အအံု လုပ္ငန္းမ်ား၊ ဗဟိုအဖြဲ႕က အစိုးရအဖြဲ႕၏ သေဘာတူညီမႈျဖင့္ သတ္မွတ္သည့္ အျခားလုပ္ငန္း မ်ားတြင္ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ေၾကာင္း သိရ သည္။

ထိုဇုန္အတြင္း ပါ၀င္မည့္လုပ္ငန္းမ်ားကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ၎ ေဒသတြင္ ေရရွည္ဖြံ႕ၿဖိဳးလာမည့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားမွာ ေဒသခံ မ်ားအတြက္ အမွန္တကယ္အက်ဳိးရွိလာမည္လားဆိုသည္ကိုမူ မည္သူမွ် တထစ္ခ် ေျပာဆိုႏိုင္ျခင္းမရွိေသးေသာ္လည္း ေဒသခံမ်ား၏ လုပ္ငန္းဆိုင္ရာ စြမ္းေဆာင္ရည္မ်ားကိုမူ ႀကိဳတင္ျဖည့္တင္းထား ရန္လိုအပ္ေၾကာင္းလည္း အဆုိပါ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းပတ္၀န္းက်င္မွ ေဒသခံအခ်ဳိ႕က ေျပာသည္။

"ဒီမွာက အဂၤလိပ္စာကို သင္ဖို႔လိုလာၿပီဆိုတာလည္း သိလာၾကတယ္။ အခုဆို ႏိုင္ငံျခားသားေတြလည္း ၀င္လာၿပီဆိုေတာ့ ဒါေတြ လိုအပ္လာျပီ။ ဒီက ေဒသခံေတြက ပညာရပ္ပိုင္းဆိုင္ရာလုပ္ငန္းေတြ မွာ ၀င္တိုးဖို႔ဆိုတာေတာ့ လိုေနေသးတယ္။ အမ်ားစုကအေျခခံ အလုပ္ေတြအတြက္ပဲ ၀င္တိုးႏိုင္ေသးတာ" ဟု ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ခံ ေရာ္ဘာ ေရာင္း၀ယ္ေရးလုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္သူ ကိုရဲ၀င္းေဇာ္က ေျပာသည္။

ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ခံမ်ားနည္းတူ အဆိုပါ စီမံကိန္းကို စိတ္ပါ၀င္စားေနသူ ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားစြာရွိေနၿပီး အထူးသျဖင့္ အင္ဂ်င္နီယာ လုပ္ငန္းပိုင္းတြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္လိုသူမ်ား၊ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားတြင္လုပ္လိုသူ မ်ားျပားေနေၾကာင္း စင္ကာပူေရာက္ ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာတစ္ဦးကလည္း ေျပာသည္။

"စင္ကာပူမွာရတဲ့ လစာေလာက္ ဒီမွာရႏိုင္မလားလို႔ စုံစမ္းၾကည့္ေနတာ။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ ကိုယ့္ႏိုင္ငံထဲမွာပဲ ျပန္လုပ္ခ်င္တာ။ အခုထိ ေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္ရဦးမယ္"ဟု အဆိုပါအင္ဂ်င္နီယာက ဆိုသည္။

လတ္တေလာအေနအထားတြင္မူ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕၏ အိမ္ျခံေျမ ေဈးမ်ားသည္သာ ကေမာက္ကမအေျခအေနျဖင့္ ျမင့္တက္လ်က္ရွိကာ ထိုအေျပာင္းအလဲ တစ္ရပ္တြင္ ေဒသခံပြဲစားမ်ား ပိုမိုေပၚထြက္လာသည္ဟု ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ခံမ်ားက သုံးသပ္ေျပာဆိုသည္။

Source: http://www.myanmar.mmtimes.com/2011/news/514/news01.html